onsdag 15 januari 2020

Favorit i repris.


"Favorit i repris" "Tänk långsiktigt.
När jag körde min gamla Volvo 343 GL i Stockholm för några år sedan var det en gubbe som ropade något och pekade, så jag vevade ned rutan och undrade vad han ville. - Ska du köra omkring med en sån bil, när du är m
ed i MIljöpartiet sa han. ( Jag hade Miljöpartiet de gröna-klisterdekaler på bilen. ) - Ja, svarade jag vi i MP vill att produkter vi tillverkar ska vara länge och gå att reparera, framför ständig nyproduktion och slit och släng.
Dessutom skapar ju varje nyproducerad bil massor av klimatutsläpp.
Det finns inga "miljöbilar", inga "miljövänliga bilar", heller.
Allt vi gör påverkar vår miljö, våra omgivningar och oss själva.
Vad gäller ny teknik som elbilar, solceller, med mer, så är det ju så att ingenting är "bra för miljön" , men bättre eller sämre beroende på produkt och metod. - Hur som helst , så är det nu så att fordon kommer att tillverkas för eldrift, så vi "får göra det bästa av det."
En klar fördel med eldrivna fordon framför diesel och bensindrivna är att en elbil inte släpper ut hälsovådliga avgaser i stadsmiljö och annorstädes där många människor vistas.
I byen Sortland där jag bor låter folk sina bilar stå med motorn på, mitt ibland människor.
Detta borde naturligtvis ICKE vara tillåtet."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar