fredag 20 maj 2022

Synnerligen effektiv fysisk träning.

Min brorsdotter: Thaiboxning idag... plågsamt då men skönt efteråt.

Mika: - Härligt ! Träna på, du har ju förutsättningar att komma i god form, ju ! - Passa på bena bara, de kan ta mycket stryk av allt jädra sparkande. 

ja du kan väl ändå rätt mycket om boxning och så? Jag har för mig det i alla fall .

MIka: - Juppz, boxning med nävarna, där man använder benen till att förflytta sig undan motståndaren. 

🙂 - Thaiboxare i gemen är helt hopplösa på att hålla garden, skydda fäjzet alltså, jag har försökt att lära några Thaiboxare det, under de 12 år jag var boxningstränare, - de förlitar sig helt på att kunna skydda sig med sparkar - så kan du hålla en riktigt tätt gard och kunna de smarta förflyttningarna i ringen och dessutom va bra med sparkningen, så blir du en komplett thaiboxare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar