söndag 23 januari 2022

Ska svenska skolelever ha skoluniform ?

Kristina Blixt:

- "Oavsett BB och friskolornas vinsthysteri - inför bekväma skoluniformer. Det ansåg jag redan när mina barn var i skolåldern där den evinnerliga klädkoden och de hysteriskt dyra märkeskläderna ständigt var i fokus. Eleverna är i skolan för att lära och inte för att gå på en catwalk. Alla religiösa attribut av innan man kliver in på skolans område. Där är vi alla lika. Oavsett."

Mika:

- Jag klädde mig stundom i bruna mollskinnsbyxor, långa bruna läderstövlar, en beige "flygarjacka" med låtsaspäls-krage, en grön mössa, som egentligen var en slags mössa som en del byggnadsarbetare hade under sin skyddshjälm. Om halsen hade jag en gammal fin väska i läder, som min far på sin tid haft som insamlingsväska för växter och insekter från vår natur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar