söndag 2 januari 2022

Det dyker upp kommentarer då och då - som jag skrivit på olika länkar, sidor och grupper på Fäjsbok.

Som denna:

- Jag vill ha ett stopp av industriköttproduktionen.

Kyllingindustrien i första hand.

Så vill jag ha en omläggning till ekologisk köttproduktion

samt till småskalig köttproduktion.

Importstopp av industrikött är jag för.

Så önskar jag att matproduktion inte ska drivas av en yrkesgrupp,

utan hellre av den som äter maten, nämligen jag och du.


- Egna hönor i den egna hagen borde vara regel för de som önskar kött på menyn.

Ägg fås på köpet om man så säger, - eller omvänt.


och denna:

Kutt ut industrikjøtt-importen.

Kutt ut den storskala kjøttindustri-produksjonen.

Kutt ut den storskala industrielle laks-fisk-produksjonen / oppdrett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar