söndag 26 september 2021

Strategi, taktikk eller populisme.

Man kan kalle det strategi, taktikk eller rett og slett populisme,

reklamen i Rødts valgkampanje år 2021.
Rødt visste godt at det fans mange stemmer å fange ved å late som man var helt emot all vindkraft.
Les hva Rødt mener ETTER valget:
Fra Nettavisen: Mímir Kristjánsson: - "Sats på havvind
Det er ikke vanskelig å forstå hvordan Norge skal gjennomføre et grønt skifte. Det skjer gjennom at vi bygger ut havvind. Flytende havvind kan bli et industrieventyr for Norge, verdt flere titalls milliarder kroner i investeringer hvert eneste år."
og: - "Ikke bare fordi vi kan bygge flytende havvind i Nordsjøen, men også fordi norskproduserte havvind-anlegg kan taues fra norske verft og monteres utenfor kysten av Sør-Korea, Japan, California og New York. Dette er en teknologi Norge er verdensledende på. Vindturbinene på land produseres derimot i utlandet, før de taues på svingete og små norske veier opp til parkene hvor de skal stå."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar