måndag 25 mars 2019

Kongen er vår, Kongen er vår, Vi har vunnet, Kongen er vår.

Fantastisk sitat fra den kloke kongen vår! – Vi har vel ikke behandlet kloden vår slik den fortjener? – Sannsynligvis ikke. – Er kongen bekymret? – Ja, jeg er jo det. På hver gård var det god kutyme å levere fra seg gården i bedre stand enn den var da man selv overtok. Det tror jeg ikke vi gjør med kloden. – Vi får mange advarsler? – Ja, vi gjør det, men jeg synes ikke vi tar særlig hensyn til dem. Men det er svære ting. Dette er tunge båter og det er mye som skal stoppes og snus før vi er på rett kurs. Selv om vi sluttet med alt det miljøskadelige på dagen, ville det være mange år til vi så resultatene. – Da er det lett å bli grepet av en avmaktsfølelse? – Vi må ikke det heller. Vi må ikke fornekte det, slik enkelte gjør. Når det gjelder spørsmålet om menneskeskapte klimaendringer eller ikke, sier jeg at jeg håper de er menneskeskapte, for da kan vi gjøre noe med dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar