torsdag 18 januari 2018

– Det var när min dotter föddes som jag insåg att jag inte kunde jobba kvar inom oljeindustrin.


Solar Valley, ett område där arbetet 

för att göra Kina världsledande 

på förnybar energi har pågått i decennier. 

Huang Ming grundade 

vad som kom att bli 

Solar Valley i Shandongprovinsen för över 30 år sen. 

Hans oförtrutna arbete för solenergilösningar 

och hundratals patent har gett den 

extremt innovativa ingenjören namnet: 

Solkungen.


– Det var när min dotter föddes som jag insåg att jag inte kunde jobba kvar inom oljeindustrin. Oljan skulle kanske inte vara kvar under hennes tid, säger Huang Ming.
Solar Valley är en av världens största geografiska platser för solenergi. Här finns ett hundratal företag, ett stort hotell, utställningshus och utställningshallar, och redan – ett museum.
– Ja, en del av den här tekniken är redan historia, men vi kommer ständigt på nya lösningar hur vi ska använda tekniken smartare och på mer effektiva sätt, säger Huang Ming.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar