lördag 19 november 2016

Våra politiker representerar - VEM ?

Jag har full förståelse för att företag, sällskap, bolag och koncerner vill tjäna pengar.  

Jag förstår också att de som har aktier i företag vill uppnå ekonomiska vinster, 
det är ju därför de köpt aktier, med förhoppningen om att kunna göra vinster. 

Jag kan även förstå den som jobbar inom ett företag, 
eller kanske blivt lovad ett jobb är positiva till att få jobb. 


Vad jag inte riktig kan förstå är att 

de som INTE ingår i någon av de olika intressegrupper jag räknar upp här, företagsägare, aktieägare samt anställda inom företaget, 

det vill säga: FOLKVALDA POLITIKER, kan vara positiva och godkänna detta företags egenintresse av att få sitt kapital att växa - trots att det ödelägger vår gemensamma natur. 

Ett multinationellt företag vars enda intresse är att öka sitt kapital, det är inte därför politikerna blivit valda - för att tillfredställa detta privata företags privata intressen. 

De är valda för att representera och ta tillvara folkets intressen. 
De som röstat på politikerna i demokratiska val. 

De ska representera : FOLK FLEST, flest folk, allmänheten, innvånarna i kommunen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar