måndag 20 april 2020

MDG skal velge en nestleder i partiet.

Kjære alle sammen,
I helgen informerte jeg valgkomitéen om at jeg trekker mitt kandidatur til nestleder.
Jeg har tatt enda en vurdering på hvor mange ekstra helger og kvelder jeg føler jeg kan være borte fra ettåringen min hjemme og har landet på at jeg ikke ønsker å legge presset og forventningene det innebærer å være nestleder på meg selv nå. Det er viktigere at jeg fokuserer på Oslo. Vi vil uansett få en supersterk partiledelse!
Jeg har kommet fram til at dette er det beste både for partiet og for meg selv. Da kan jeg sette alle kluter til på å gjøre et nytt brakvalg i Oslo til neste år. Samtidig får vi en dyktig nasjonal partiledelse med enda mer kapasitet til å reise over hele landet, bidra til husbesøk, aksjoner og utspill.
Jeg ble veldig glad da jeg fikk høre at mange ønsket meg inn i ledelsen i partiet. De Grønne trengs i norsk politikk, og jeg er helt overbevist om at vi er på vårt beste når vi tør å si akkurat det vi mener, og er villige til å gjøre det som trengs for å ta vare på livsgrunnlaget vårt. Dette er kjernen bak vår suksess både i Oslo og mange andre steder, og vi må dyrke det fremover, både lokalt og nasjonalt.
Det har vært veldig gøy å drive valgkamp, og snakke med folk fra hele landet. Den siste måneden har jeg også fulgt valgkampen til både Toine og Kriss. Det har gjort meg trygg på at de begge vil kunne bli flotte nestledere, i ledelse sammen med Arild, Une og Torkil. Vi er heldige som har mange folk som dem i partiet, som modige, kunnskapsrike, og gode på å skape entusiasme og mobilisere. Det trenger vi når vi skal utfordre de mektigste økonomiske og politiske kreftene i Norge, og ikke minst vinne valget i 2021!
Det er nå opp til valgkomitéen å fremme en ny innstilling. Valgkomitéen har gjort en grundig jobb hele veien, og jeg har derfor stor tillit til at de vil innstille på den de mener er best til å lede partiet fremover.
Jeg vil også si tusen takk for all støtten jeg har fått. Det har vært ubeskrivelig rørende og motiverende at så mange av dere har ønsket meg inn ledelsen. Jeg har sagt til valgkomitéen at jeg gjerne fortsetter i sentralstyret, og hvis jeg blir valgt så lover jeg å være en tydelig stemme for at De Grønne skal være kompromissløse og prioritere klima og miljø først.
Jeg gleder meg masse til landsmøtet, til å komme tilbake fra foreldrepermisjon, og sammen med alle dere bidra til tidenes grønne valgkamp som får oss inn på Stortinget med en stor gruppe!
Grønn hilsen fra Lan 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar