söndag 4 februari 2018

Farid Shariati er kandiadt til nytt talerør for MDG.

Wow! Hvilken beskrivelse. Jeg blir så stolt av denne tilbakemeldingen at jeg at jeg vil dele den med dere andre:
"Til dere fra MDG som leser disse kommentarene: Jeg er en godt voksen mann og har drevet med mye rart gjennom livet. De siste 25 år har jeg jobbet med mennesker i mitt virke som sosialarbeider, barnevern, psykiatri, rusomsorg, flyktningarbeid og også som leder av slike tjenester. Jeg har i mitt arbeid truffet mange mennesker som har gjort inntrykk på meg og for 5-6 år siden traff jeg denne store svensk-iraneren fra Lund. Jeg var så heldig at jeg kunne få be om at han skulle kjøpes fri fra sitt arbeid i asylmottaket i Vadsø for å arbeide sammen med meg i et prosjekt jeg ledet i UDI region Nord. Jeg skjønte intuitivt at dette kom til å bli et spesielt bekjentskap. Vi arbeidet med frivillig og verdig retur for asylsøkere. Farid utførte dette arbeidet med et varmt hjerte og en klokskap og verdighet som er av de sjeldne. Han hadde utmerkede kolleger ved sin side og han var ydmyk og meget lærevillig og ble fort en ressurs for mange rundt seg. Hans evne til å absorbere kunnskap og å omsette dette i praktisk arbeid er unik. Jeg er så heldig å kan kalle meg en venn av denne store "bamsen" (unnskyld Farid😁) og det er jeg veldig glad for og stolt av. Jeg er også så heldig å få samarbeide med ham i min nåværende jobb i IMDi og vi har brukt han som foredragsholder på konferanse med stort hell. Hans innlevelse og dedikasjon treffer alle og han fikk strålende kritikker fra garvede kommuneansatte i fra hele vår region. Jeg vet av personlig erfaring at Farid brenner av hele sitt hjerte for MDG og hans engasjement for miljø og rettferdig fordeling startet lenge før han ble politisk engasjert. Farid er den typen ekte menneske som dagens politikk trenger. Jeg ønsker ikke å diskreditere hans motkandidater, men hvis MDG ønsker en meget kompetent og helhjertet talsperson for fremtiden så bør dere velge Farid. Vi har forskjellige ståsted politisk, men hederlige og dyktige politikere er ønsket i alle partier og dette er en mann for fremtiden. Jeg ønsker MDG lykke til med valget av talsperson, og hadde jeg kunnet delta i valget så hadde min stemme gått til Finnmark og Farid!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar