måndag 8 maj 2023

Mer god och sund mat.

Mer god och sund mat från GRØNN LYKKE: Seitan görs på vete, och Tempeh på soja. - Jag blev känd med de här godsakerna på 1980-talet, då jag sålde hälsokost - med mer - i egen butik. - Intresserade mig även för kosthåll enligt den mikrobiotiska metoden under denna tid. - Proteinrika grejer, som det fröjdar mig att finna i matbutiken på Sortland; - Stora KIWI. Dessa matprodukter är nog tämligen okända för de flesta som handlar mat i butiken, ocj de flesta brukar väl heller inte besöka den vegetariska och veganska "avdelningen" i denna butik, MEN det vill jag anbefalla å det starkaste att man gör ! - Synd och skam att dessa produkter endast någon dag före bäst före-datumet sättes ned i pris. - De paket som jag inte köpte ( - jag kan inte ta på mig frälsarrollen 🙂 för all vegetar och veganmats räddande från sop-kontainer-döden) - kastas i morgon måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar