måndag 7 november 2022

Efferus Skoghage og Planteskole:

Et ønske for dagen er at denne artikkelen blir spredt og gjerne i lag med forståelsen av at Permakultur og Skoghage-dyrking inneholder løsningene for å reversere denne utviklingen. Mennesker må etter hvert basere seg på å skaffe mat på bordet via lurere måter. Og siden jeg er i gang,
Her kommer en sjelden oppdatering samt en takke-e-post til alle dere som har støttet Efferus Skoghagen og LAND-prosjektet på Holt Gård som kunde eller som frivillig. TAKK. Efferus har hatt et rekord-år med hensyn til salg. For det meste har jeg vært alene med arbeidet rundt dette og det har tatt på. Ikke alle har fått det de har bestilt og forhånds-bestillingslister for våren 2023 er allerede påbegynt. For de som lurer på hvor det blir av planter eller svar på forespørsler så vit at jeg har en annen jobb i tillegg. Kanskje vil plante-salg bli min hovedinntekt i fremtiden, men jeg er ikke der ennå. Det tar tid samt mye arbeid å utvikle de 5 demo-hagene som er planlagt. Alt overskuddet fra salget går dit og vil gå dit i flere år fremover.
1. Den Spiselige Staudehagen. PÅBEGYNT
2. Permakultur hagen (tomta)
3. Skoghagen I (industriell) PÅBEGYNT
4. Skoghagen II (beite)
5. Soppstien (planleggings-stadiet)
I høst vil vi plante mye Hassel, Valnøtt, Hjertenøtt, Tindved og mange støtteplanter. Om noen år kan vi forhåpentligvis vise flere design som vil skape bred interesse på flere nivå i samfunnet. Igjen TAKK for støtte til dette arbeidet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar