tisdag 8 februari 2022

Rösta på de partier som vill mest.

Jag blev som ung tonåring medlem i det svenska socialdemokratiska ungdomsförbundet,

- när jag fick rösträtt, röstade jag på VPK i två Riksdagsval,

( Den svenska motsvarigheten till Rødt alltså,

som liksom Rødt

tog bort ordet kommunism i partinamn och i partiprogram )

( I landsting och kommunalvalen röistade jag på andra partier,

gärna de som var de som var de minsta,

då jag ansåg att rösta på de större eller rent av största partierna

var att kasta bort sin röst. )


- Sedan det nya politiska alternativet Miljöpartiet bildades

och var möjliga att rösta på 1982,

har jag inte haft något behov av vare sig V eller S eller R eller SV eller något annat parti. 🙂


- Rødt och MDG og andra mindre politiska partier har en viktig uppgift

som ligger i att pressa de stora partierna i rätt riktining.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar