lördag 20 februari 2021

Du ska ha ledningen och makten.

Magnus Ahlin: 

Ja helt klart kommer framtiden vara mycket mer decentraliserad. Konceptet Vehicle-to-grid(v2g) och passiv laddning kommer lösa mycket. Själv driver jag mitt hus och min Tesla i princip endast med el från mina egna solpaneler. Sjukt härlig känsla


Mika:

100% satsning på småskalig fossilfri självförsörjning - av den energi / ström varje hushåll förbrukar. - Strömmen skapas i bostaden / huset medelst solceller och andra småskaliga metoder.

Jag tycker att vi ska satsa på att alla hushåll blir självförsörjda med småskaligt egenproducerad energi i / på och vid den egna bostaden.

Det är bra att makten över energiproduktionen flyttas ut till miljoner människor istället för att skötas av några få stora jättebolag som plockar ut stora vinster. - och debiterar oss konsumenter för sina investeringar / vinstintressen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar