tisdag 12 december 2017

Fäjsboks-debatt angående smör i skolmaten - eller icke.

Vad jag kan se handlar det om en fråga om smör i skolmatsalarna i landet. "Finns det någon som skrivit en relativt ny motion om smör till våra barn i skolan! Debatten pågår för fullt i Laholms kommun. Vi har skrivit en 2001, men den behöver dammas av lite! Tacksam för förslag!" --- Jag menar att det INTE innebär någon hälsofara att använda smör i skolmaten. - Jag menar också att det är bra / bättre att använda naturprodukten, smör än raffinerade, "förädlade" industrialiserade produkter, som margariner. - Du ifrågasätter detta och sätter igång att "bomba" med inlägg där du redogör för dina åsikter , som då inte är dina åsikter, då du ber mig Notera ! "Jag har ingen åsikt." - Denna fras, mening säger mycket och jag undrar varför lägga ned tid och kraft på att "bomba" med kommentarer, när man inte har en åsikt ! ?? - Jag har däremot en åsikt, och ett intresse, ett stort intresse för mat och hälsa. Jag har under många år satt mig in i detta ämne. Läst mycket kring detta. Haft egen hälsokostaffär. Varit på föredrag med olika kunniga föreläsare. Iakttagit och följt med i den vetenskapliga forskningen på detta område. -- Jag har med andra ord ett engagemang för mat och hälsa. Och en åsikt. Definitivt en åsikt. Jag hävdar att smör INTE utgör en hälsofara för våra barn och ungdomar. Jag menar att det med fördel kan och bör användas rena enkla naturprodukter i skolköken, och inte industriprodukter som en ersättning för dessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar