lördag 10 december 2016

Angående "Kulturministern vill införa censur på internet."

Mika - Vi har redan censur. Den sköts av de privata företagen. Fäjsbok heter ett känt sådant.

Lasse - Jo, det är sant, men bör vi till denna marknadens censur lägga en statlig?

Mika - Tänkte på ämnet idag när jag gick hem från byn efter jag varit och handlat mat. Vad gäller detta som här saluförs angående ett förslag om censur, så har jag inte läst på om detta och vill till skillnad från de flesta andra därför inte framföra en arg åsikt om detta, då jag helt enkelt saknar information och kunskap om detta. - Staten utövar också censur , då man med fog kan hävda att ordet innebär att undanhålla saker och ting , information för oss. Med en ensidighet i den statliga medians utsändningar bjuds vi en censurerad verison av verkligheten.

Lasse - Håller med och just därför vill jag inte ha mer av detta.

Mika - Nej det fria ordet ska få råda också fortsättningsvis. Det är en god regel för ett demokratiskt samfund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar