onsdag 24 april 2019

Ekologism är lösningen. - De gamla ideologierna har inte lyckats lösa de problem vi står inför trots att de fått lov att försöka under flera århundraden..

I skolan som nybliven tonåring fick vi diskutera kärknkraften. Varbergs kommun blev med kärnkraftutbyggnad Nordens största kärnkraftkommun. - Jag har genom åren skrivit insändare och debattinlägg och gått i demonstrationståg mot denna storskaliga vidriga energiproduktion. - Röstade givetvis NEJ ( "Linje 3" ) i folkomröstningen kring Kärnkraften år 1980. - Politiska trixanden med tre : 3 ! olika valmöjlgheter i stället får 2 - Nej eller Ja , - gjorde att Miljöpartiet bildades året efter, 1981. - I MP har jag jobbar mer eller mindre på heltid från år 1982 ( då jag gick med och då de ställde till val för första gången ) till 1991. - Så kom jag tillbaks igen 2001. Jag har röstat på MP i alla val. kommun, landsting och riksdag i alla år. Har också själv stått på listor. Blev vald in i kommunpolitiken 1988 och satt en period där. - Kampen går vidare. Den tar aldrig slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar