tisdag 24 april 2018

Quislig-företag.

Titta i bilagan och nedan vad jag fick hem när jag beställt teaterbiljetter till en teaterpjäs på fredag om Örebros historia: alla villkor på engelska.
 
Jag har skrivit i deras formulär och klagat:
 
“Jag har fått teaterbiljetter där allt står på engelska, t.o.m. köpvillkoren. Detta kan inte vara riktigt, ja inte ens lagligt. Jag och säkert många med mig med adress i Sverige vill ha våra biljetter på svenska! Var snäll och ordna detta. Mitt kundnummer är 6233306.”
 
Detta måste vi protestera mer generellt mot och följa upp! TicNet har just blivit det större Ticketmaster www.ticketmaster.se som arrangerar mycket konserter, och detta är ju ett ofog och ytterligare ett litet steg i språkbytesförsöken. Låt oss gemensamt stoppa detta!
 
Olle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar