tisdag 7 juli 2009

Mördar Nördar

Det finns mördarmänskor, men inte mördarsniglar.
De flesta med en trädgård odlar inga grönsaker.
Ändå är de ofta väldigt negativt inställda till de sniglar som finns i trädgården.
Jag ser massor av sniglar ( spansk o svensk skogssnigel o troligen blandningar av arterna ) på min gräsmatta. Jag tycker det verkar som om de mumsar på gräset. Och det är ju helt OK. De mumsar även i sig en o annan växt jag planterat eller sått. Och det är ju helt normalt för ett växtätande djur. Jag har fått många jordgubbar att stoppa i munnen i år. En och annan gubbe har sniglarna käkat och det får man ju räkna med. Jag har massor av vackra blomster i trädgården som inte har ont av sniglarna. Och det har inte heller jag. Jag får passa mig så att jag inte trampar på dem. Det är mitt "problem" med sniglar i gräsmattan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar