onsdag 18 mars 2009

Motormännen

En entusiastisk tjej ringde från Motormännen. Hon var student, men jobbade inte som telefonförsäljare för pengarna, utan för sitt brinnande engagemang. Nu hade regeringen kommit med förslag som skulle höja kostnader för bilisterna sa hon. Trots att jag kör bil och bor drygt 2 mil utanför staden, vill jag att bensinen ska kosta 20:- / liter ( Då ska skatteintäkterna i hög grad gå till en utbyggd kollektivtrafik ) Denna tjej försökte ett flertal gånger motivera mig att bli medlem för ca 450 kronor / år. Bra jobbat av henne med det diplomatiska munlädret. Hon skulle kunna ställa upp i vilket politiskt parti som helst, och "göra riktigt bra ifrån sig". - Jag tjänade väl de 450 kronorna nu, när jag inte blev medlem, eller vad tycker du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar