söndag 16 oktober 2022

En person i Sveriges land kritiserade mig för min propaganda för solceller.

Svar:

- Jo jag behöver propagera för SOLCELLER,

det har jag gjort i många långa år,

och det fortsätter jag med.

Anledningen är att jag är politiskt intresserad,

möjligen mer än de flesta.


Här i byen Sortland har jag "bombat"

kommunens hemsida,

samt flera kanaler...

Fäjsbok och lokala tidningar bland annat, med detta.


- Kommunen har ännu inte satt upp en enda solcell,

på sina byggnader !!

- Ting tar tid, säger man i Norges land,

och jag märkte detta

redan som nybakad kommunpolitker

för MP i slutet av 1980-talet.


- Det är TRÖGT !! minst sagt,

MEN det betyder INTE

att jag slutar att propagera

för det jag menar ska satsas på,

det som jag menar

är en riktig väg att gå.


- I detta fall en storsatsning på solceller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar