lördag 12 december 2020

Ingunn Judith Moen Reinsnes:


Min datter Rose som bor i Oslo, skriver dette i en diskusjon med familiemedlemmer. Jeg syns det er en utmerket beskrivelse av hva som er kjernen i MDG sin politikk 
🙂
For jeg tenker at det viktigste ikke er at vi alle skal bli like «rike», men at vi får et samfunn hvor det å bo godt og trygt, oppleve kultur og få utdannelse, ha god helse og et meningsfullt arbeidsliv man kan stå lenge i; ja at det ikke er en luksus. Mens det å spise kjøtt, shoppe forbruksvarer og reise billig til Thailand (og kjøre bil i indre by) (hehe) nettopp er en luksus. Rett og slett ikke løfte flere inn i middelklassen i Norge, men derimot minimere de farlige og usunne sidene av det å være (halv)fattig! Akkurat dette perspektivet synes jeg mdg har vært gode på å kommunisere, og det treffer meg og livet mitt midt i blinken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar