söndag 1 juli 2018

MDG jobber videre......

Kjære alle sammen!
Forrige fredag hadde jeg min siste dag på Stortinget, og feiret med å levere et forslag ommiljøreform i oppdrettsnæringen, på vegne av 400 millioner laks og meg selv.
Det ble lagt merke til i stortingssalen! Se klippet her.
Siden november, da jeg begynte på Stortinget, har skandalene kommet på rullebånd. Men selv om det har vært vanskelig å få oppmerksomhet dette halvåret, har vi ikke ligget på latsiden! På tross av en politisk eksepsjonell periode, har teamet vårt løftet mange viktige saker både på Stortinget og i mediene.
Her er noen av sakene vi har jobbet med denne våren:
Disse sakene har vi fått gjennomslag for:
Jeg mener sakene viser at vi har to roller i norsk politikk: Vi sikrer enkelte viktige gjennomslag, og vi skaper bevegelse i den nasjonale politikken. Det skal vi fortsette med, og stadig oftere se de andre partiene komme etter oss. Og det skjer: Arbeiderpartiet kommer med overraskende positive signaler, og vi samarbeider godt på Stortinget.
I august er Une tilbake på Stortinget, men jeg er fremdeles vara i tre år til.
I mellomtiden skal jeg jobbe med en ny rapport på oppdrag fra FN, om hvordan verden skal klare å nå FNs bærekraftsmål. Det er et ufattelig spennende oppdrag jeg tar på stort alvor.
Inntil vi ses igjen, ønsker jeg dere en passe varm, og passe fantastisk ferie.
 
God sommer!
 
Med glad og grønn hilsen,
Per Espen Stoknes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar