tisdag 17 juli 2018

Farid Shariati skriver:

"Mens jeg sitter og innventer midnattssola, tillater jeg meg til å reflektere litt.
Etter "hvor kommer du (egentlig) ifra?" er et av de vanligste spørsmålene som jeg får: "Hvorfor bor du i Vadsø?" Fordi jeg har lært meg å verdsette livskvalitet mer enn livsstandard. Livet i distriktene er ikke bare utfordringer, men også et godt liv. Jeg spiser bedre enn kongen, jeg har mer fritid enn i byen, jeg har naturen tett innpå meg, noe som folk betaler titusener for å oppleve i noen få dager. Naboene er gode og jeg lever et mer nøkternt liv. Dette er en opplevelsesrik plass, der jeg stadig erfarer nye ting: mens jeg skrev dette skvatt jeg som fan fordi det plutselig fløy en ørn over hodet på meg! Det er første gang i mitt liv en ørn har skremt meg."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar