fredag 16 juni 2017

Idag blir bloggaren 6 tiår.

Med tanke på bloggens ideologiska innehåll uppmärksammar bloggaren själv med anledning av sina 6 tiår här hos oss alla på klotet sin långvariga ansträngning att för gemene med-kvinna och man belysa allas vår situation och våra möjligheter till positiva förbättringar.

Mitt intresse för naturen och människans roll däruti väcktes tidigt.

Redan som liten parvel blev jag medlem i SNF, Svenska Naturskyddsföreningen genom min fars försorg. Sen följde ornitologerna, fältbiologerna, scouterna ( vargungarna ) olika kyrkliga aktiviteter, speciellt läger och fritidsverksamhet, barnteatergrupp vid Norrby Teater, och redan som 13-åring ( ett år för ung egentligen ) gick jag med i SSU, ( där den internationella solidaritetsfonden, där jag kunde skänka en del av min veckopeng var det jag uppskattade mest ) senare blev jag medlem i Greenpeace ( vilket på denna tid måste ordnas genom Köpenhamn, Danmark, då de inte var etablerade i Sverige ännu, ) så följde Jorden Vänner, Nordiska Samfundet mot plågsamma Djurförsök, numera med namnet: Djurets Rätt, därefter en del alternativ lokala föreningar som matkooperativet: Käk Köp, där jag stundom hjälpte våra ekologiska matleverantörer att skörda vitkål och plockade ihop de varor som var beställda av våra medlemmar samt hade utlämning av desamma i "Gröna Villan" mitt hus eller i Nektar - Helhetshandel min butik där jag sålde Hälsokost, icke djurtestad kosmetika, träleksaker, spel där man inte vann, men samarbetade, alternativa böcker, jag rekryterade också folk att bli medlemmar i ovanstående föreningar. - Tidigare drev jag butiken med namnen, Billiga Butiken , MGz Skivor, MGZ Musik, som var stadens första "Bytesbutik" som jag kallade det - Man kunde byta sina prylar med prylar i butiken, eller sälja sina prylar, eller köpa det man ville ha av prydnadssaker, kläder, LP-skivor, kassetter, målningar, böcker, konst, antikt, musikinstrument med mera. - Så blev jag medlem i Miljöpartiet 1982 och engagerade mig direkt med de aktuella frågorna, jobbade främst för det lokala miljöpartiet i Varberg, även i Länet, Halland, där jag också varit kassör, stod på den så kallade "Rikslistan" i valet 1985 och överst på vår lokala lista. 1988 kom vi och jag in i Kommunfullmäktige i Varberg ( 3 mandat ) , satt där 1988 - 1991 och lämnade in många motioner varav den om rökfritt i kommunens anläggningar och verksamheter antogs. :) - MP kom också in i Riksdagen, 1988 med runt 20 mandat, var med på delar av tågresan i Sveriges land med andra miljöpartister, denna valkampanj uppmärksammades. - Som politiker deltog jag såklart i debatter, intervjuer, kongresser, kurser, läger, gjorde radioprogram, delade ut valsedlar samt valmateriel med mera. Har också stött Svenska Afghanistan-kommitten ekonomiskt, Och i projektet "Garden" där man byggde upp verksamhet i en by i Indien var jag månadsgivare enligt kontrakt i två år. Har besökt alternativbyn "Mata Venero" i Gallicien, som är värt ett besök. - Har varit en flitig insändarskribent i tidningar och på nätet, och i denna blogg.
:) - Har varit aktiv i Folkjeaksjonen oljefritt Lofoten, Vesterålen og Senja. Är medlem i MDG Norge och i år är det val till Stortinget !

Önskar alla lycka och framgång med vårt gemensamma projekt !



1 kommentar:

  1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, kastade han stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningsgivaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: drogunduspellcaster@gmail.com du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

    1) Kärleksspell
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässa Spells
    4) Äktenskapsstavar
    5) bindande stavning
    6) Breakup Spells
    7) Förvisa en tidigare älskare
    8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
    9) vill tillfredsställa din älskare
    Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
    Genom drogunduspellcaster@gmail.com

    SvaraRadera