söndag 26 april 2009

1 gott syfte

Köpte en liten snabbkaffeburk av det svenska företaget. Det var ekologiskt odlat ( KRAV-märkt ) och Rättvisemärkt. På glasburken läste jag att jag genom att köpa det här kaffet motverkar barnarbete, miljöförstöring, diskriminering och fattigdom, och detta medverkar jag så gärna till. Men det kan ju inte ta slut där! Jag kontaktade företaget och undrade när alla deras kaffeprodukter blir ekologiska. Det fanns det inget svar på. Mer är 90% av deras produkter är ju INTE certifierade enligt ovan nämnda sätt. Det lär ju i sin tur betyda att "jag" genom att köpa deras ÖVRIGA produkter medverkar till: BARNARBETE, MILJÖFÖRSTÖRING, DISKRIMINERING och FATTIGDOM. Det är ju ingen bra företagsreklam för detta företag ( och andra såklart ) att de säljer produkter som har dessa effekter ! ! !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar