onsdag 11 september 2019

Drømmen.

Miljøpartiet De Grønne Storfjord "Jeg ønsker meg en helt ren fjord, en fjord uten kloakkutslipp og uten oppdrettsanlegg.
Jeg vil at vår fjord skal være full av villfisk, og ikke av oppdrettsfisk. I en ren fjord er havbunnen full av ulike bunnorganismer som gir et variert dyreliv.
Fisken får gode gyteplasser, vokser og trives. Villaksen finner igjen veien tilbake til de friskmeldte elvene Skibotnelva og Signaldalselva. Skibotnelva blir igjen en av Norges beste sjøørretelver. Jeg ønsker meg flere fiskebåter på Lyngenfjorden. Fjorden er svært dyp, og har gode gyteplasser for torsk flere steder. Vi har gode muligheter til å få tilbake det rike fisket det var for noen tiår tilbake. Da var det bare å få ut båten og få ut snøret, og komme tilbake med en full balje kokfisk. Når vi går ned i fjæra skal vi ikke bli møtt av skrot og søppel. Ikke noe sted. Hvert år har lag og institusjoner strandrydding. Nye steder ryddes slik at hele strandlinja i kommunen er fri for plast og søppel. I en ren fjord kan vi bade overalt. En ren fjord, - det er min drøm!" Hilsen Kasper med Kasper Holmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar