tisdag 23 mars 2010

JAG VILL BETALA MER FÖR BENSINEN!

Jag är en bilist som vill betala 5 kronor mer för bensinen.
Jag flyger däremot inte men vill ha en mycket hög flygskatt.
Jag vill att vi ska producera så mycket som någonsin möjligt
av det vi äter i Sverige, i Sverige.
Jag vill att den energi vi använder, ska vi själva producera.
Inga storskaliga energibolag ska leverera din el till dig.
Jag vill att så mycket som möjligt av den mat vi äter,
ska vi själva producera.
Hemma där vi bor, i mån av möjlighet.
Jag vill att det ska finnas växthus på varje tomt
där det finns bostadshus.
Jag vill att tomterna ska vara större, så att varje familj eller grupp eller individ ska kunna odla sina egna grönsaker, frukter och bär.
Jag vill att möjligheter till kulturella egenaktiviteter ska finnas i alla kommuners byar och samhällen.

Ett litet utdrag ur mitt politiska handlingsprogram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar