måndag 18 januari 2010

Hoppet lever.

SVT en gammal koloss på ett betongfundament.
Den statliga centralstyrda median.
Förutsägbara och tradiga program. NU kanske en ljusning skönjes....!
Lotta Lundgren som har en matblogg läser jag i Hallands Nyheter, medverkar och har tydligen påverkat program-upplägget i den nya mat-serien: "Landet brunsås" i SVT.
SVT har kritiserats för att använda sig av en snäv krets av "kommentatorer" från den närmaste Stockholms-trakten i sina program, och då samma gamla gubbar år efter år.
Men detta med Bloggande har fört det positiva med sig att nya personer kommit till tals i media.
Lotta Lundgren verkar nytänkande en del, nämligen:
( Jag citerar från artikeln i HN. )
"Matprogram har ofta så mesiga titlar" "Tinas mat." Även Erik Haag som också medverkar i programmet sätter en fullpoängare angående Lottas debut i TV: " - Ja, det känns jättelyxigt att hon gör tv nu. Annars är det ganska mycket samma människor som syns i rutan."

2 kommentarer:

  1. "Förutsägbara och tradiga program"? Vad ska man då tycka av de kommersiella kanalerna? Nej Mika, där håller jag inte alls med dig. Svt är fan så mycket bättre än all dynga som typ 3:an och 5:an öser ur sig.
    Men allvarligt talat, tror du inte Landet brunsås blir Stockholms-centrerat med såna som Haag och Schyffert?

    SvaraRadera
  2. Hallå där Bildlärarna! Tjena Tjena.
    1.000 ord säger mer än 1 bild .-)
    Jorå, du ( kanske ) håller med mig.
    ( Fast det är ju inget krav. :-)
    Jag har inte jämfört med 3:a och 5:an.
    De är ju så klart rena rama dyngan!
    Den allmänna median, på Stockholmska:
    "Public service", sneglar alltför mycket åt "Comercial service" eller vad det kan tänkas kallas för nått fånigt. SVT kommer på en bra programidé, sen kör de detta i en 15-20 år i brist på ? - Vadå? Jag ger svaret och ni ställer frågorna.

    SvaraRadera