måndag 6 juni 2022

Du nya, du f.d. fria.

Du gamla, du f.d. fria, du svenskaste nord

Du f.d. tysta, du NATO-rika sköna

Jag hälsar dig, Bästaste land uppå jord

Din stjärnbeströdda flagga den blå,vit röda

Din sol, din himmel, dina krig med döda
Du tronar på minnen från krigsstora dar
Då ärrat ditt namn flög över jorden

Jag vet att du är och du är vad du var
Ja, jag vill leva jag vill dö i NATO
Ja, jag vill leva jag vill dö i NATO
Jag städs vill dig tjäna min älskade allians
Din trohet till döden vill jag svära
Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand

Din fana, högt den bragderika bära
Din fana, högt den bragderika bära
Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd
För NATO, den kärnvapen kära jorden

Jag byter dig ej, mot allt i en värld

Nej, jag vill leva jag vill dö i NATO
Nej, jag vill leva jag vill dö i NATO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar