Noen kommentarer fra meg på Fäjsboksiden: Lyntogets venner:
Lyntog trenger bein vei, rake strekninger.
Kan brukes der det er flakt, platt.
- Norges land er mest et land av fjell.
- Men jernbane er bra.
Lyntogets venner:
Vi får se.
Kan nok bli noen strekning med høyere hastighet enn i dag.
Lyntogets venner:
Fjell er ikke noe problem med god planlegging. Vi kan sammenligninge med Japan, som jo har hatt hh-baner siden 1964.
De har mange fjell høyere enn Galdhøpiggen (2 469 m.o.h.), 73 % av Japan er fjellrikt, de har snø og i tillegg utfordringer med jordskjelv, vulkaner og tsunamier. Og på tross at dette så har de verdens mest punktlige tog.
Eg: - Jada, japanere er flinke folk.
Lyntog, har flere utfordringer i Norges land enn fjell, snø, ras,
- for eksempel hvem skal betale kalaset ?
Fra et filosofisk perspektiv kan disse spørsmål stilles :
- Hvorfor skal tog kjøres fortere ? - og:
- Hvorfor skal vi forflytte oss regelmessig når vi heller kan være der vi befinner oss / bor ?
- Jeg tror dog, det er mulig at det etter hvert blir høyere hastighet
for togtrafikk på flere jernbane-strekninger i Norges vakre land.
Sveitsere er også dyktige folk. Flinke å bygge veier og jernbane i sin egen fjellverden. Punktlige avganger for tog.
SvaraRadera